Biz Kimiz?

MATADOOR, 2002 yılında çağdaş ve yenilikçi kadrosuyla açıkhava sektörüne farklı bir anlayış getirmiştir. Güven ve şeffaflık üzerine kurmuş olduğumuz misyonumuz ile MATADOOR kısa sürede reklam verenlerin ve birçok medya ajansının çözüm ortağı haline gelmiştir.


Vizyonumuz ile, sektörde yeni ve efektif reklam alanları sunarak, reklam verenlerin outdoor ve indoor'a olan ilgileri artmıştır.


MATADOOR, pörtföyündeki duvar, giantwall, cam cephe, parapet, yol panosu, havalimanları gibi büyük boyutlu reklam alanları pazarlaması ile markalara hizmet vermektedir.


Başta İstanbul'da 35 duvar, Anadolu illerinde 14 duvar, GIANTWALL Anadolu illeri network, 100 face Karayolları panosu, 50 adet havalimanı panosuyla, büyük boyutlu reklam alanlarını pörtföyünde bulunduran, segmentinde lider bir şirkettir.

İletişim

Firma
Email
Mesaj

ISTANBUL

0 212 352 46 56

Ebulullah Cad. Meydan Sok. Mermerler Sitesi

B bok Kat:4 Daire:9

matador@matador.com.tr

Genel Bİlgi

Firmamız ve prosedürler hakkında bilgi almak için:

matador@matador.com.tr

Basın ve PR

Önceki ve gelecek projelerimiz hakkında bilgi almak için:

matador@matador.com.tr

Finansal

Muhasebe ve faturalandırma hakkında bilgi almak için:

matador@matador.com.tr

Takım

team

Esra Aygün ALPBALTA

İş Geliştirme ve Proje Koordinatörü

team

METE SARISALTUN

Finans Koordinatörü

team

Gökhan TOPÇAM

İdari İşler Sorumlusu

team

Hakan ÖZMEN

İdari İşler Sorumlusu

team

Erdal Gök

Satınalma Başkanı

team

ALİ İRİ

Operasyon müdürü

team

Zİya Kaplan

Anadolu Bölge Sorumlusu

team

Seval SÜSLÜ ÖNAL

Muhasebe Sorumlusu

team

Aysun ARICI AKAR

Yönetici Asistanı

team

Emİne ÖZGÖLET

Mutfak Sorumlusu

team

Kerem Dal

Başvuru

Aşağıdaki form ile özgeçmişinizi gönderebilirsiniz.

Açık Pozisyonlar

Bölge Sorumlusu

Satış Temsilcisi

Asistan

Araştırma


Impacto Açıkhava Etki Araştırmasının ilk bölümünü kentsel hareketlilik oluşturmakta. Bu kapsamda Ocak 2013 - Ocak 2015 tarihleri arasında yürütülen 81 kampanya için İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa'da ABC SES gruplarına dahil 15-50 yaş arası 12538 kişi ile görüşüldü. Elde edilen bulgular haftada ortalama 6 gün dışarı çıkıldığını ve gün bazında ortalama 1 saat 55 dakika dışarıda vakit geçirildiğini gösteriyor. Her gün dışarı çıkanların oranı %62 ve bu oran erkekler özelinde bakıldığında %70’e kadar çıkıyor.


Dışarı çıkma nedenlerinde, erkeklerde işe gitmek ve gezmek ilk sırada. Kadınlar için en önemli nedenin gezmek ve alışveriş yapmak olduğu gözlemleniyor. Erkeklerin özellikle spor yapmak veya spor etkinliği izlemek için kadınlardan daha fazla dışarı çıktığı da bulgular arasında.


Görüşülen kişilerin sokakta geçirdiği vakit her gün ortalama 1 saat 55 dakika. Görüşülen kişiler segmentlere ayrıldığında; yoğun mobil kişilerin (%20) dışarıda geçirdiği süre ortalama 4 saat 8 dakika iken az mobil kişilerin (%38) günde ortalama 51 dakika dışarıda vakit geçirdikleri gözlemlenmekte.


Impacto gösteriyor ki her mevsim açıkhavadayız. Havaların soğuması ile birlikte trafik yoğunlaşmakta ve bir yerden bir yere giderken açıkhavada geçirilen süre uzamaktadır. Yaz aylarında günde ortalama 1 saat 55 dakika dışarıda iken kış mevsiminde bu süre 16 dakika artarak 2 saat 8 dakikaya çıkmaktadır.


Sabah saat 08:00'den akşam saat 20:00'ye kadar her 2 kişiden biri açıkhavada.


Erkekler sabah 06:00-09:00 arasında, kadınlar ise 14:00-18:00 saatleri arasında daha yoğun olarak açıkhavadalar.


Ulaşım araçlarında geçirilen süre Impacto’da sorgulanmıştır. Mobil kişilerin %84’ü toplu taşıma araçları ile; %25’i özel araç veya taksi ile; %48’i ise yaya veya bisikletle hareket ediyor. Dört büyük ilde de birçok kişinin birden çok ulaşım yöntemini birleştirerek hareket ettiği izlendi. Düzenli araç kullanım oranı ortalamada %18 iken sadece erkeklere bakıldığında, kadınlara oranla; yoğun mobil kişilere bakıldığında ise genele oranla çok daha yüksek olduğu ortaya çıkıyor. Kadınların düzenli araç kullanımları hafta sonları önemli derecede artıyor.


Ulaşım aracı kullanımına mevsimsel olarak bakıldığında, ortalama %25 olan özel araç kullanımının kış aylarında %37'a yükseldiği görülmektedir.

Impacto kapsamında sokaktaki insanın açıkhava reklam ünitelerine bakışının yanı sıra; açıkhavanın reklam kampanyalarına katkısı ve mecra karması içerisindeki etkisi de tüketici gözünden incelendi.


Araştırma için görüşülen kişilere, fotoğraf ve açıklamalar ile desteklenmiş açıkhava reklam üniteleri gösterilerek, son bir hafta içerisinde bu ve benzeri reklam panolarını görüp görmedikleri soruldu. Buna göre; 10 kişiden 9’u en az 1 açıkhava reklam ünitesi gördüğünü belirtiyor. Açıkhava reklam ünitelerinin bilinirliği ise %90’ın üstünde.

En çok bilinen açıkhava reklam ünitelerinin başında İstanbul için billboard (%96) gelirken, 3 büyük Anadolu ili (Ankara, İzmir ve Bursa) için otobüs durakları (%94) olduğu ortaya çıkıyor.


Katılımcılara sokakta gördükleri açıkhava reklam üniteleri hakkındaki düşünceleri de soruldu. Buna göre her 10 kişiden 7’si “hareketli/dönen” ve “büyük” reklam ünitelerinin daha dikkat çekici olduğunu belirtti. İstanbul ve Ankara’da yer alan Giantboard, her 10 kişiden 9’u tarafından hatırlanarak büyüklüğün ve hareketin dikkat çekici olduğunu gösterdi.


İstanbul’da yer alan hareketli, cam kaplı ve içten aydınlatmalı Billboard Plus reklam üniteleri de %86 oranında bilinirlikle “hareketli ve büyük” özelliğinin etkisini kanıtlıyor.


Araştırma kapsamında görüşülen kişilerin %59’u alışverişe giderken sokaktaki reklam panolarına daha çok dikkat ettiğini belirtirken; %65’i açıkhava reklam ünitelerinde yer alan indirim haberlerinin hemen dikkat çektiğini belirtiyor. Bu oran kadınlarda %66’ya yükseliyor.


Görüşülen kişilere 8 farklı mecrada yayınlanan reklamlar hakkında hangi ifadeleri uygun buldukları soruldu. Çıkan sonuçlara göre en dikkat çeken reklamlar % 37 ile açıkhava reklamları. Televizyon reklamlarının dikkat çekme oranı ise %31. Merak uyandırma ve bilgilendirme konusunda açıkhavanın TV’yi yakından takip ettiği görülüyor. “Merak uyandırır” diyenlerin oranı hem açıkhava hem de televizyon için %35. Gazete reklamlarını daha bilgilendirici bulan katılımcıların %33’ü açıkhava, %36’sı ise televizyon reklamlarını bilgilendirici bulmakta. Sonuç olarak, dışarıda vakit geçiren kişiler için, açıkhava reklamlarının TV reklamları kadar önemli bir etkiye sahip olduğu izlendi.


Impacto kapsamında incelenen konulardan biri de açıkhava mecrasının reklam kampanyalarına ve markalara olan etkisi.


Araştırma için görüşülen kişilere reklam kampanyaları logosuz olarak gösterildiğinde ve hangi mecradan hatırladıkları sorulduğunda kampanyayı hatırlayan her 10 kişiden 8’inin açıkhavadan hatırladığı ortaya çıktı. Kampanyaların en çok hatırlandığı TV’yi (%88) takiben açıkhava, %77 ile diğer mecraların büyük bir farkla önüne geçiyor (internet & sosyal medya %31, radyo %21, gazete %31 ve dergi %19).


Açıkhava mecrasının, marka ve reklam bilinirliğine etkisi ise Impacto’nun çarpıcı bulgularından biri olarak ortaya çıkıyor.Yardımsız marka bilinirliği kampanyaları açıkhavadan hatırlayanlar bazında %65 iken diğer mecralarda hatırlayanlar bazında %60'da kalmaktadır. Yardımsız reklam bilinirliği ise kampanyayı açıkhavadan hatırlayanlar içinde %25'ten %29'a yükselmektedir.


Açıkhavaya ait sık kullanılan poster formatlarının ayrı ayrı marka ve reklam bilinirliğine katkıları incelendiğinde büyük formatların küçük formatlara göre daha fazla ön planda olduğu görülüyor.


Impacto Açıkhava Etki Araştırması’nda test edilen 81 reklam kampanyası bazında katılımcılara; beğeni, farkılılaşma, bilgilendirme, ikna edicilik ve ağızdan ağıza pazarlama başlıkları altında 15 ifadeye katılım dereceleri soruldu. Kampanyayı açıkhavada görenlerle açıkhavada görmeyenlerin ifadelere katılımları karşılaştırıldığında, kampanyayı açıkhavada görenlerin ifadelere daha yüksek oranlarda pozitif katıldığı görülüyor.


Kampanyaları açıkhavada görenlerin kampanya hakkında çevresi ile konuşma oranı %66 iken kampanyayı açıkhavada görmeyenlerin oranı %49’da kalıyor.


Kampanyayı “inandırıcı bulma”, “ikna edici bulma”, “reklamı gördükten sonra ürün ve marka hakkında araştırma isteği uyandırma” ve “deneme/satın alma isteği uyandırma” ifadelerinin ortalama %57 olan katılım skoru, kampanyayı açıkhavada görenler bazında %70’e yükseliyor.


Impacto ile markaların genel bilinirlikleri, markalar hakkında ne kadar bilgi sahibi olunduğu ve markaların satın alınma ve kullanılma oranları da sorgulanıyor. Bu bilgiler bir piramit şeklinde örgütlenerek markanın genel bilinirliğinden en sık kullanıldığı duruma kadar tüm basamaklarda mecraların katkısı tek tek analiz ediliyor.


Toplam 81 kampanyayı açıkhavadan görenler ve TV’den görenler bazında hazırlanan marka piramitleri karşılaştırıldığında açıkhavanın bilinirlik yaratmadan, sık kullanmaya kadar tüm aşamalarda TV kadar etkili olduğu görüldü.

Türkiye genelinde 26 yerleşim merkezinde faaliyet gösteren açıkhava reklam şirketi Ströer Kentvizyon, açıkhava mecrasının etkinliğini ölçmek için başlattığı Impacto etki araştırmasına yeni bir araştırma daha ekliyor: Reklam Beğeni Araştırması.


Açıkhava reklamlarının kreatif tasarımlarını ele alan ve bağımsız araştırma şirketi GfK Türkiye ile gerçekleştirilen reklam beğeni araştırması, bir açıkhava reklamındaki unsurların, reklamın beğenilmesini ne oranda etkilediğini ortaya çıkarıyor.


Araştırmada test edilecek 45 farklı reklam tasarımı 12 başlık altında (kelime sayısı, renk sayısı, kullanılan yazı tipinin okunurluğu, arka fonu, vb) etiketlemeler yapıldıktan sonra saha çalışmalarına başlandı. Nisan ayında İstanbul, Ankara ve İzmir’de 15-50 yaş, ABC1C2 sosyo ekonomik statüye sahip toplam 401 kişi ile görüşüldü. Görüşülen kişilere beğendikleri ve beğenmedikleri tasarımlar seçtirilerek beğeni sıralaması yaptırıldı. Böylece açıkhava reklam tasarımında beğeniyi hangi unsurların ne kadar etkilediği saptandı. Buna göre; BEĞENİ İÇİN ÖNEMLİ KRİTER: ÜNLÜ KULLANIMI


Araştırmada test edilen birçok ünlü kullanımı olan kampanya arasında en beğenilen tasarımların Kıvanç Tatlıtuğ ile olanlar olması, kampanya için seçilen ünlünün kim olduğunun ve ne kadar sevildiğinin önemini gösteriyor. Diğer yandan tasarımda ünlü olmasa dahi insan kullanımının beğeniyi olumlu etkilemesi araştırmanın ortaya koyduğu bir başka sonuç. BÜYÜK GÖRSEL BİR ADIM ÖNDE!


Reklamı yapılan ürün, tasarımda ne kadar büyük kullanılırsa beğeni o oranda artıyor. Büyük kullanımın yanında görselin çekiciliği de beğeniyi artırmaktadır. Araştırmada biri çikolatalı gofret diğeri dondurma olan 2 farklı reklam tasarımı test edildi. Ürünü olduğu gibi gösteren çikolatalı gofret tasarımı değil, dondurmanın her bir parçasını efekt kullanarak gösteren tasarımın beğeni skoru daha yüksek çıktı. AZ BİLGİ, AZ KELİME, TEK MESAJ!


Ürün görselini küçük kullanıp fazla bilgi veren ve fazla kelimenin bulunduğu tasarımların beğeni düzeyi düşüyor. Az bilgi, az kelime kullanılan ve tek mesaj veren tasarımlar daha fazla dikkat çekip daha çok beğeniliyor.


Yazı tipinin okunaklı olması beğeniyi etkileyen diğer bir unsur. Az bilgi, az kelime dahi olsa okunaklı olmayan fontların kullanıldığı mesajların yer aldığı tasarımlar beğenilmiyor. ÇOK RENKLİ OLMASIN DİYORUZ, SICAK RENKLERİ BEĞENİYORUZ!


Beğeniyi etkileyen unsurlardan biri renk sayısıdır. Araştırmadan çıkan sonuca göre bir açıkhava tasarımındaki ideal renk sayısı ortalama 4’tür. Kırmızı veya sarı/turuncu renkler hakim renk olarak daha çok beğenilmektedir. Yeşil rengin pozitif veya negatif bir etkisi bulunmazken, siyah, beyaz ve mavi/lacivert renkler beğeniyi olumsuz etkiliyor.


Tasarımda arka fonun sade olması beğenide negatif ya da pozitif bir etki yaratmıyor ama karışık fonun negatif bir etkisi var.


LOGO ORTA BÜYÜKLÜKTE VE SOL ÜSTTE!


Açıkhava reklam tasarımında logonun sol üstte ve orta büyüklükte olması herhangi bir etki yaratmazken orta, sağ alt, sol alt veya sağ üstte, küçük veya büyük boyutta olması beğeniyi negatif yönde etkiliyor.


BAŞARILI TASARIM ÖRNEĞİ Ünlü Kullanımı, Büyük Ürün Görseli, Ortalama Dört Renk Kullanımı, Az Bilgi, Az Kelime, Tek Mesaj, Orta Büyüklükte Logo, Sade Arka Fon, Okunaklı Yazı, Logo Sol Üstte.